Õpetajate kooliheaolu. Mis see on ja kuidas seda luua?

17,00 

Praktiline veebinar Zoomis, mis toimub

 neljapäeval,  21.märtsil kell 15.00 – 16.30

Veebinar on mõeldud kõigile õpetajatele, kooli juhtkonnale, tugispetsialistidele ja omavalitsuste haridustöötajatele.

Veebinari viib läbi hariduspsühholoog Tiia Lister

*****

INFOKS:

Veebinari pileti soetamise järel saate kinnituskirja Zoomis veebinaril osalemise õiguse kohta oma ostul lisatud meiliaadressile. Kui vajate e-arvet koolile, siis palun saatke täpsed andmed tiia.lister@ellu.ee meilile.  Osalemisõigus veebinaril ja sellega kaasnev järelvaatamise võimalus on mõeldud vaid Teile ja kehtib 2024 õppeaasta lõpuni.

Kirjeldus

Õpetaja töörõõmu, tööga rahulolu ja hea toimetuleku jaoks on tähtis see, et tal on koolis hea olla. Ta tahab hommikul tööle tulla ja õhtuti tunneb rõõmu hästi möödunud tööpäeva üle.

Aga kooliheaolu pole ainult õpetaja subjektiivne tunne, vaid neid tunnuste olemasolu saab ka kõrvaltvaataja näha ja välja selgitada. On riike, kus pidevalt mõõdetakse ja võrreldakse kooliheaolutaset erinevates koolides kogu riigis. See puudutab nii õpetajaid, õpilasi kui ka teisi koolitöötajaid.

Ka meil on koole, kus õpetajate heaolu on teadlikult tähelepanu all. Need on koolid, kuhu õpetajad tahavad tulla ja ei taha sealt lahkuda. Kui õpetaja tunnetab mingeid ebakõlasid oma tööelus või tööstressitegureid, siis ta teab, et võib sellest rääkida, teda kuulatakse ära ja võetakse olukorra parandamiseks midagi ette. Selline avameelne vestlus ei toimu siis ainult kord aastas õpetaja arenguvestluse ajal, vaid koolis on selleks omad viisid ja kokkulepped.

Tööstress ja töörõõm on tähtsad teemad, aga vähem on sellest räägitud või arvestatud koolikontekstis. See ilmneb eelkõige selles, et koolist lahkuvaid õpetajaid on liiga palju. Eriti noorte jaoks on see valus teema, kuna nad pole oma ootustes ja soovides oma töötingimuste suhtes ükskõiksed.

Meie veebinaris arutleme koos ja jagame häid kogemusi oma kooli õpetajate heaolu kohta.

  • Mida tähendab kooliheaolu õpetaja jaoks suures ja mida väikeses koolis? Kuidas selle olemasolu välja selgitada?
  • Mis aitab koolis tekitada õpetaja töörahulolu ja töörõõmu?
  • Mis on selles õpetaja enda teha ja mis on kindlasti kooli juhtkonnast sõltuv?
  • Kuidas õpetaja saab enda kooliheaolu mõjutada oma koolis? Kuidas ise tööstressi vähendada?
  • Millised on osalejate kogemused oma töötingimuste aktiivseks mõjutamiseks ning millised tulemused on nad oma koolis saavutanud?
  • Millised olukorrad annavad viimase tõuke lahkumiseks koolist? Mis on see “viimane piisk karikasse”, et enam ei pea vastu ja õpetaja läheb koolist ära?
  • Mida saaks teha, et töörõõm koolis oleks kõigile õpetajatele olemas?

Olete oodatud sellele olulisele veebinarile!