“Koolitöö mõju õpetaja vaimsele tervisele. Kuidas ennast kahjude eest kaitsta?”

17,00 

Praktiline veebinar Zoomis, mis toimub

 neljapäeval,  22.veebruaril kell 15.00 – 16.30

Veebinar on mõeldud klassijuhatajatele, tugispetsialistidele, aineõpetajatele ja teistele koolitöötajatele.

Veebinari viib läbi hariduspsühholoog Tiia Lister

*****

INFOKS:

Veebinari pileti soetamise järel saate kinnituskirja Zoomis veebinaril osalemise õiguse kohta oma ostul lisatud meiliaadressile. Kui vajate e-arvet koolile, siis palun saatke täpsed andmed tiia.lister@ellu.ee meilile.  Osalemisõigus veebinaril ja sellega kaasnev järelvaatamise võimalus on mõeldud vaid Teile ja kehtib 2024 õppeaasta lõpuni.

Kirjeldus

Koolitöö on igale õpetajale väga suurt väljakutset pakkuv igas mõttes, aga eriti vaimse tervise vaatenurgast.

Noor õpetaja pole tavaliselt kogenud oma tööelus nii palju ootusi, töökohustusi ega pinget, millega ta peab kohe esimestest päevadest alates koolis toime tulema.

Vanem õpetaja võib olla juba väsinud korduvatest probleemidest, kurnavatest tööpäevadest ja vastutusest. Vahel võib tervis olla kehva ja energiat vähe.

Tööstressi ja läbipõlemise ohutegurid on koolis kõrged, mitte ainult emotsionaalse ja psühholoogilise vastupidavuse nõude mõttes. Vastutus kujunevate laste heaolu ja turvalisuse eest pingestavad igat tööpäeva. Lisaks veel erivajadustega õpilased ja kogu klassi hea õppeedukuse tagamine.

Õpetaja kohanemine koolitempo, suure tööpinge, koolikeskkonna nii füüsiliste kui ka psühho-sotsiaalsete ohuteguritega nõuab temalt sobivaid isiksusejooni, oskust enda kohanemisvõimet ja stressitaluvust mõjutada.

Veebinaril räägime:

  • Millised on õpetajatöö ja koolikeskkonna poolt kõige suuremad väljakutsed õpetaja vaimse tervise jaoks?
  • Millised tegurid võivad koolitöös olla kõige suuremad kahjutekitajad tervisele?
  • Millised on õpetaja korras vaimset tervist ja heaolu toetava kooli tunnusjooned?
  • Millised isiksuseomadused, kohanemisvõime tugevused ja eneseregulatsiooni oskused aitavad soodustada õpetaja toimetulekut ning ennetada tööstressi?
  • Millised on enim tööstressi tekitavad olukorrad, keerulised inimsuhted ja emotsionaalsed mõjutegurid koolis? Kuidas nendega toime tulla?
  • Kuidas teadlik õpetajarollis käitumine, toimivad psühholoogilised piirid, head sotsiaalsed oskused kaitsevad õpetajat negatiivsete emotsioonide ja konfliktide eest?
  • Kuidas õpetaja kehtestav käitumine ja oma töökorralduse muutmine tekitab turvatunnet ning säästab jõuvarusid?
  • Millised on õpetaja psühholoogilise enesekaitse võimalused koolis ja vajalik ennetus enda tervise heaks?