10 sammu, mis aitavad ennetada raskusi õpetajatöös 1.samm

10,00 

 

1.samm abiks algavale ja teadlikule õpetajale oma tööga seotud raskuste ennetamiseks.

Suhtumised positiivseks! Vaata lühitutvustust

  • Materjal 34 lehekülge paljude näidete ja praktiliste soovitustega
  • Pildid internetileheküljelt www.pixabay.com
  • Soovituslikud raamatud esitatud kaanepildiga
  • Alusmaterjaliks  õpetaja  PÕR-is, Personaalse Õppimise Rajal, mille juhendid on  üleval FB grupis  “Praktiline psühholoogia abiks õpetajale”

Kirjeldus

10 sammu, mis aitavad ennetada raskusi õpetajatöös. 1.samm -Suhtumised ja hoiakud

Suhtumised positiivseks!

KIRJELDUS
Eelkõige õpetajatele ja koolis töötavatele spetsialistidele mõeldud e-materjal “10 sammu, mis aitavad ennetada raskusi õpetajatöös” on saadaval e-poes
34 leheküljel on selgitatud õpetajale vajalikke praktilise psühholoogia aluseid, mis aitavad tal kergemini toime tulla ja töörõõmu saavutada.
Iga inimese tegutsemine ja käitumine mingis olukorras sõltub tema suhtumisest kõigesse sellesse, mida see olukord esile toob ja kellega see seotud on.
* Kui suhtuda halvasti, negatiivselt ja vastumeelsusega oma töösse, siis puudub motivatsioon, vahel isegi soov minna tööle. Töö ise tundub raske, vastumeelne ja sellega seotud inimesed ebameeldivad. Nagu künnaks kivist maad, vägisi, vastu tahtmist ja higi voolamas, paha maitse suus.
* Kui on leitud hea suhtumine ja positiivne vaatenurk, siis leidub isegi raskes
päevas oma päikesekiir, rõõmuhetk, raskuste ületamine tekitab head tunnet ja uhkust enda üle. Inimesed, kellega koos tegutsetakse, tunduvad abivalmid, meeldivad ja rõõmu pakkuvad ning tööviljad kaalukad, magusad.
Suhtumised pole kivistunud, neid annab muuta, kui on soovi oma elu parandada, meeldiva toonusega ärgata ja minna tööle.
Rõõmsana ja tugevana ületada tööraskusi või suhelda teisiti, positiivses meelsuses, toredate õpilastega ja kolleegidega.
Suhtumiste parandamiseks saab muuta teadlikult vaatenurka, õppida lisaks uusi asju või rääkida positiivse suhtumisega inimestega, hoidudes virisejatest eemale.

Sisukord
1. Õpetajatöö psühholoogilised alused. Lk.3
2. Miks on õpetajale vaja praktilise psühholoogia teadmisi, eelkõige õpetajarollist, igapäevatööks
õpetajana? Lk.4
3. Õpetajatööga alustamine on suur muutus ja väljakutse eelkõige järgmistel põhjustel. Lk. 5
4. Millisteks väljakutseteks ja kuidas peaks õpetaja olema valmis suundudes tööle kooli? Lk.8
5. Kaksteist praktilise psühholoogia tähtsamat alusteemat, mida iga õpetaja peaks teadma ja
arvestama oma töös. Lk.10
6. Kõik algab sinu teadvustatud suhtumistest, armas õpetaja! Lk.11
7. Kuidas suhtumised mõjutavad õpetajat tema elukutse igapäevatöös ja toimetulekus? Lk.12
8. Positiivne suhtumine õpetajatöös on edu alus. Lk.14
9. Positiivse suhtumise valdkonnad, mis õpetaja elukutse puhul on väga olulised. Lk.15
10. Õpetaja negatiivsed suhtumised ja hoiakud võivad olla pärit oma kooliajast või lausa
lapsepõlvest Lk.16
11. Kuidas tekivad üldse erinevad hoiakud ja suhtumised? Kuidas need mõjutavad õpetaja puhul
tema elu ja käitumist? Lk.17
12. Hoiakutega seotud põhiseaduspärasused ja kuidas need võivad väljenduda õpetajatöös. Lk.19
13. Õpetaja, palun analüüsi oma hoiakute tekke põhjusi, sest need mõjutavad sinu käitumist! Lk.24
14. Õpetaja uskumused mõjutavad teda ennast ja tema õpilasi. Lk.25
15. Õpetaja eneseanalüüs pole luksus, väline sund või tüütu kohustus. See on igapäevane
hädavajadus õpetajale! Lk.27
16. Positiivse suhtumise ja mõjuga õpetaja koolis. Lk.28
17. Milles väljendub õpetaja suhtumine õpilastesse? Lk.31
18. Praktilisi näpunäiteid oma suhtumiste korrigeerimiseks, mis annavad siis positiivse sisendi ja
jõuvaru minna vastu oma tööülesannetele argipäevas ning saavutada häid tulemusi. Lk.33