Kui klassis või koolis on võim kiusajate käes, kes ja kuidas saaks kiusatuid kaitsta.

19,00 

Praktiline veebinar Zoomis, mis toimub

 neljapäeval,  30.mail kell 15.00 – 16.30

Veebinar on mõeldud klassijuhatajatele, tugispetsialistidele, aineõpetajatele, lapsevanematele ja teistele koolitöötajatele, kes töötavad algkoolis või veidi vanemates klassides.

Veebinari viib läbi hariduspsühholoog Tiia Lister

*****

INFOKS:

Veebinari pileti soetamise järel saate kinnituskirja Zoomis veebinaril osalemise õiguse kohta oma ostul lisatud meiliaadressile. Kui vajate e-arvet koolile, siis palun saatke täpsed andmed tiia.lister@ellu.ee meilile.  Osalemisõigus veebinaril ja sellega kaasnev järelvaatamise võimalus on mõeldud vaid Teile ja kehtib 2024. aasta lõpuni.

Kirjeldus

Kiusamine koolis on võimuküsimus, kas avaliku või varjatud võimu küsimus.

Kui klassis on tõesti head suhted laste ja õpetajate vahel, siis tunnetavad nad isegi vahel valusalt, kui näiteks tuleb uus õpilane klassi ja ta kardab. Juba enne uue õpilase tulekut valmistab õpetaja selleks klassi ette ja aitab tal kohaneda.

Kui klassis on varjatud vägivaldseid suhteid ja kiusaja tegevus kutsub kaasa pealtvaatajaid, tema tegevuse heakskiitjaid või lausa nautijaid, siis on tegelikult klassis võim kiusaja(te) käes. Nemad suudavad siis lõhkuda sõbrasuhteid ja kiusatute enesehinnangut. Rikkuda nende elu ja suhteid kaaslastega. Külvata ahastust ja masendust, tõrjuda välja kaaslaste hulgast ja panna põgenema koolist. Miks see toimub?

Räägime sellest:

  • Miks klassis on nii halvad suhted, et tegelik võim on kiusaja(te) käes?
  • Miks klassi juhtgrupiks võib kujuneda kiusajate rühm?
  • Miks õpetaja ei oska ega suuda takistavalt ja kaitsvalt reageerida, kuigi ta võib kiusamist märgata?
  • Mis märgid näitavad, et “mängu” juhivad hoolimatud või vägivaldsed õpilased klassis?
  • Mis on võimuvõitluse põhjus kiusaja vaates?
  • Kes saaks olukorda muuta ja kuivõrd on see õpetajate võimuses?
  • Kui tähtis on koolijuhtkonna ja koolijuhi autoriteet koolis õpilaste võimuvõitluse ja “kiusamiskultuuri” lõpetamiseks? Kuidas see autoriteetsus avaldub?
  • Kes saaks kaitsta kiusatut, nõrgemat õpilast ja kuidas?
  • Kui kooli ja klassi reaalsuseks on head ja hoolivad suhted, kuidas siis tunnevad ennast erilised või uued õpilased?

Olete oodatud lastekaitsepäeva veebinarile!